Yhdistys

Suomen Näyttely- ja lemmikkihiiret ry on valtakunnallinen kaikkien hiirenomistajien ikioma yhdistys, joka nimensä mukaisesti kerää yhteen niin näyttely- kuin lemmikkihiirtenkin ystävät. Yhdistyksen piiriin kuuluvat myös oka-, seepra- ja natalhiiret. Suomen Näyttely- ja Lemmikkihiiret ry kuuluu Suomen Kani- ja Jyrsijäliitto ry:n (SKJL) alaisuuteen lajiyhdistyksenä.

Suomen Näyttely- ja Lemmikkihiiret perustettiin vuonna 1994 kaikkien suomalaisten hiirtenystävien ja heidän lemmikkiensä yhdistykseksi. Yhdistyksen tavoitteisiin kuuluu jakaa oikeaa tietoa hiiristä, okahiiristä ja seeprahiiristä; edistää niiden vastuuntuntoista lemmikkinä pitoa, näyttelyttämistä ja kasvattamista sekä valistaa suurta yleisöä hiiriin kohdistuvien ennakkoluulojen vähentämiseksi. Järjestämme näyttelyitä ja muita tapahtumia, koulutamme tuomareita sekä ylläpidämme hiirten ja muiden hiirilajien rekisteriä.

Yhdistysasiaa:

Yhteystiedot - SNL ry:n hallitus ja toimihenkilöt, kasvattajat ja tuomarit.

Maksut - Jäsenmaksut, rekisteröintihinnat, näyttelyilmoittautumismaksut, Haisulit-lehden mainoshinnat.

Säännöt - Yhdistyksen säännöt, kasvattajanimi- ja näyttelysäännöt.

Ohjeet - Kuinka liityt jäseneksi, rekisteröit, ilmoittaudut näyttelyyn.

Kaavakkeet - Rekisteröinti-, näyttely- ja vastaavat kaavakkeet tulostettavaksi.

Julkaisut - Haisulit ja muut SNL:n julkaisut.